Neurorazvojna terapija – Bobath
Bobath terapija je razvijena 40-tih godina prošlog stoljeća u Londonu (Engleska) od strane fizioterapeuta Berte i neurologa Karola Bobath. Tijekom sljedećih godina razvijao se osnovni koncept tehnike. Tehnika se bazira na normalnom razvoju djeteta i nastoji oponašati normalan razvoj.
Sprečavanjem (inhibicijom = kontrolom) abnormalnih uzoraka držanja i kretanja, te istovremenom facilitacijom (aktivacijom) automatskih posturalnih reakcija (ekvilibrijskih reakcija i reakcija uspravljanja), terapeut svojim rukama i kombinacijom različitih tehnika stimulacije, smanjuje abnormalni tonus i facilitira, omogućava djetetu raznolikost senzo-motornog iskustva u funkcionalnim i cilju usmjerenim aktivnostima.
Kvaliteta i pozitivni rezultati terapije ovise o međusobnoj komunikaciji dijete-terapeut-roditelj, kontinuitetu i redovitosti terapije, ranoj intervenciji, motivaciji djeteta i roditelja i timskom radu ( logoped, radni terapeut, liječnik).
Bobath terapija je razvijena 40-tih godina prošlog stoljeća u Londonu (Engleska) od strane fizioterapeuta Berte i neurologa Karola Bobath. Tijekom sljedećih godina razvijao se osnovni koncept tehnike. Tehnika se bazira na normalnom razvoju djeteta i nastoji oponašati normalan razvoj.
Sprečavanjem (inhibicijom = kontrolom) abnormalnih uzoraka držanja i kretanja, te istovremenom facilitacijom (aktivacijom) automatskih posturalnih reakcija (ekvilibrijskih reakcija i reakcija uspravljanja), terapeut svojim rukama i kombinacijom različitih tehnika stimulacije, smanjuje abnormalni tonus i facilitira, omogućava djetetu raznolikost senzo-motornog iskustva u funkcionalnim i cilju usmjerenim aktivnostima.
Kvaliteta i pozitivni rezultati terapije ovise o međusobnoj komunikaciji dijete-terapeut-roditelj, kontinuitetu i redovitosti terapije, ranoj intervenciji, motivaciji djeteta i roditelja i timskom radu ( logoped, radni terapeut, liječnik).
Igra
Važan i neizostavan dio terapije je igra. Igra je aktivnost u koju su sva djeca, pa tako i male bebe uključena. Ona je način na koji djeca istražuju i uče o svijetu. Njihova znatiželja tjera ih da istražuju. To istraživanje stavlja pred njih nove motoričke izazove koji su im potrebni da bi mogli upoznavati, manipulirati i koristiti dijelove svog tijela, predmete, druge ljude i prostor.
Važan i neizostavan dio terapije je igra. Igra je aktivnost u koju su sva djeca, pa tako i male bebe uključena. Ona je način na koji djeca istražuju i uče o svijetu. Njihova znatiželja tjera ih da istražuju. To istraživanje stavlja pred njih nove motoričke izazove koji su im potrebni da bi mogli upoznavati, manipulirati i koristiti dijelove svog tijela, predmete, druge ljude i prostor.